6 Mart 2012 Salı

Etkinlik Sosyal Ağı: Korebe.com

Geçenlerde sosyal medyadan ve sosyal medya diye tabir edilen bir takım arkadaşlık sitelerinden dert yanarken bir habere rastladım.İnternetteki alakasız sitelere bir tanesi daha eklendi diye açıkçası kendi kendime sinirlendim. İnsanları bilgisayarlara bağımlı hale getiren bu tüketim çılgınlığına bir dur diyen yok mu Allah aşkına? Neyse gündemden uzaklaşmayayım diye haberi okumaya başladım. İlk bakışta gayet iddialı gördüğüm site kendini diğer sitelerden öyle bir ayırmış ki sitesine girip bakmaktan kendimi alamadım. Korebe.com kendini asosyalleştiren sosyal ağlardan ayırıp farklı bir yere koymuş ve kendini etkinlik sosyal ağı diye tabir ediyor. Evet, açıkçası ilgimi çekmedi desem yalan olur. Haberde, 'insanları sosyalleştiren korebe.com düzenlediği etkinliklerle sizlere yeni insanlarla tanışma imkanı sunuyor' diyordu. Neyse girdim siteye ve üye oldum. İlk başta üye olmamın tek sebebi onun da diğer siteler gibi olduğunu kendime ıspatlayacağım düşüncesiydi.Ben ön yargılarımla siteye verip veriştirirken farkında olmadan etkinliklerle baya haşır neşir olmuşum. İtiraf etmeliyim ki sitenin hakkını vermişler. En azından etkinlik anlamında. Bütün güncel etkinlikler sitede yer alıyor ve facebook profilinizle üye olduğunuz site sizinle aynı zevklere sahip insanları sizle eşleştirirken onları etkinliğe davet etme imkanı veriyor. Gerçekten şimdiye kadar ki sitelerden farklı bir özelliği var korebe.com'un."Yenile Hayatı" söylemiyle hareket eden site sizleri bilgisayar başında tutsak etmiyor. Kendileri için tahsis ettikleri bir servis numarasıyla rumuzunuzla birlikte davet gönderirken kendi telefon numaranızın karşı tarafta görünmemesi de gizliliğe önem verdiğini kanıtlıyor. Site nedir ne değildir diye internette araştırma yaparken sitenin Sosyal Dna adı verdikleri bir sistemle sizi diğer kullanıcılarla eşleştirdiğini öğrendim. Yani karşınıza sizin tam tersiniz birinin çıkması neredeyse imkansız. Ama doğruyu söylemek gerekirse benim için en önemli özelliği, etrafımızın makinelerle kuşatıldığı ve bilgisayarlara, akıllı telefonlara bağımlı olarak yaşadığımız şu zamanda bizlere etkinlik fırsatı sunması. Ara sıra, işten güçten başımı kaldırıp böyle aktivitelere katılmak nefes aldığımı hissettiriyor bana. Uzun lafın kısası korebe.com düşündüğüm gibi bir çöpçatanlık sitesi çıkmadı. Aksine bu yorucu şehir hayatına düzenlediği etkinlikleriyle renk katacağını düşünüyorum. Neyse siz bu yazıyı okurken ben biraz daha etkinliklere bakayım. Belki bir etkinlikte karşılaşırız belli mi olur?

2 yorum:

  1. Merhaba,

    sosyal iletişimin internet üzerinden olanına "ne kadar mesafe, o kadar iyi" diyenlerdenim:) olmalı ama tadında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız ne kadar mesafe o kadar iyi ;)ama sosyal ağların hayatımızın içine bu kadar dahil olması da yadsınamaz bir gerçek gibi görünüyor.

      Sil