13 Mart 2012 Salı

O Ağacın Altında...


Türk sanat müziğinin önemli bestekârlarından Yusuf Nalkesen'in unutulmaz eseri "O Ağacın Altı" şarkısını bilmeyeniniz yoktur.Eski Türk filmlerinde sevgililerin kaçamak buluşmalarına ev sahipliği yapan ve isimlerini kendi yaşadığı sürece gövdesinde taşıyacak olan o ağaç... Şarkıda sözü edilen o ağacın Küçük Çamlıca'da olduğu söylenir. Dün gece tesadüfen benim yolum da Küçük Çamlıca'ya düştü. Eee oraya kadar gitmişken "O Ağacın Altı" tesislerine de gitmeden olmazdı.

"İstanbul ayaklarımın altında" dedirten nadir yerlerden biri orası.Labirent şeklinde birbiri içine geçmiş cafelerden gelen nargile kokuları sizi tamamen farklı bir dünyaya götürüyor.Közde pişirilmiş Türk kahvesine de doyum olmuyor doğrusu.


Çoğunluğunuz biliyordur belki İstanbulluların büyük ilgisini gören "O Ağacın Altı" tesislerinde Bambi Cafe hizmet vermeye başladı. Ayrıca düğün, nişan gibi organizasyonlara da ev sahipliği yapıyor.


Uzun lafın kısası, ahir ömrümde ilk defa gittiğim "O Ağacın Altı" eşsiz manzarasıyla beni benden alan yerlerden biri. Bilen bilir, çok kalabalık ve gürültülü yerleri pek sevmem. Elimde olduğu kadar da kaçarım İstanbul'un yoğunluğundan. Ama Küçük Çamlıca bu yaz müdavimi olacağım yerlerden biri gibi görünüyor.



Hadi Hayırlısı :)

4 yorum:

  1. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM CANIM
    BENDE İSTANBULU ÇOK SEVENLERDENİM
    OPRANIN HAVASI BİR BAŞKA
    AMA ANTALYAMDA GÜZEL
    :)
    BANA DA BEKLARİM CANIM
    :))

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok memnun oldum... Çok teşekkür ederim. Ben Antalya'yı henüz görmediğim için yorum yapamıycam ama basından takip ettiğim kadarıyla harika bir yere benziyor...

    YanıtlaSil